wtorek, 30 września 2008

Wariacje na temat kapusty

Wariacje nt. kapusty, wg. mojego przepisu. Muszę przyznać, że po raz pierwszy robiłem coś takiego. W przeszłości pichciłem coś zbliżonego, lecz z takimi składnikami - po raz pierwszy.
Ponieważ przepis, choć eksperymentalny, lecz sprawdził się w smaku, postanowiłem go zaprezentować oficjalnie.

Kawałek świeżej kapusty oraz opakowanie kapusty kwaszonej, ok 0,5 kg.

Papryki, różne rodzaje, 3 szt, kilka pieczarek.

Kiełbasy ok. 30 dkg., 2 ząbki czosnku, 3 cebule.

Podgotowane kilka strąków żółtej fasolki, jedna brukselka, też podgotowana.

Wszystkie składniki (oprócz kapusty) należy rozdrobnić, podsmażyć na rozgrzanym oleju, doprawić solą, pieprzem itp. do smaku.

Obie zmieszane kapusty, doprawione pieprzem, angielskim zielem i listkiem, posolone, należy podgotować ok. 30 minut. Następnie należy połączyć obie zawartości, wspólnie poddusić, dodatkowo doprawić do smaku. Ja pod koniec dodałem pół opakowania zupy ogonowej i pół torebki sosu pomidorowo-paprykowego, które zmieszałem razem, rozcieńczyłem wodą w szklance i wlałem do całości. Tak doprawiona kapusta gotowała się jeszcze ok. 10 - 15 minut.

Efekt końcowy, sosik lekko czerwony, od dodanych sosów, jest widoczny.
Smacznego !!!!!!!

Brak komentarzy: