Syn kupca krakowskiego, w 1826 roku, po śmierci ojca przenosi się do Warszawy. Tu zasłynął z handlu solą, także z produkcji cynku (fabryka maszyn w Żarkach), budowy cegielni, czy z zakupu i unowocześnienia młyna parowego w Warszawie. Siedziba jego spółki znalazła się w zrujnowanym Pałacu Mniszchów. W 1840 roku otwiera sieć kurierską obejmującą praktycznie wszystkie ważniejsze trakty i stanowiącą znaczne źródło jego dochodów aż do otwarcia kolei warszawsko-wiedeńskiej, której też był jednym z pomysłodawców. Dzięki jego staraniom na Nowym Świecie w Warszawie pojawił się drewniany bruk. Jego rosnące zadłużenie w Banku Polskim spowodowało przejęcie fabryki w Żarkach. Przed śmiercią Steinkeller wrócił do Krakowa, gdzie zmarł.
Idąc od Wisłostrady do Rynku Nowego Miasta, napotykamy na tą ulicę właśnie.
Tablica z informacja o imienniku tej ulicy.
Ulica brukowana, bruk z czasów cara Mikołaja II, widoczne "kotwy" podtrzymujące Skarpę Wiślaną.
W powiększeniu jedna z takich śrub.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz